Neşeli Menü: Şakşuka

Tam olarak zamanını hatırlamıyorum ama ortaokuldaydım galiba. Şakşuka diye bir şarkı çıkmış, epeyce de tutulmuştu. Şarkıyı söyleyen kişinin saçlarını çok net hatırlıyorum, limon  sarısıydı hatta neredeyse albino sarısı, aklıma kazınmış ilginçliği. :)

Bir yerde beklerken bir sabah programında gördüğümü hatırlıyorum, Tarık Mengüç (adını da unutmamışım ilginç) canlı yayında şarkıya adını veren yemeği yapıyordu. O gün bugündür yemeği merak ediyordum. Meğer oldukça basitmiş, fakat bunun yanı sıra lezzetli bir yemek. Ben yaparken birkaç şeyi değiştirdim tabi, böylesini daha çok sevdim.

Dumanı Tüten Bisiklet

Malzemeler

3 adet orta boy patlıcan
2 adet orta boy kabak
2 adet orta boy havuç
2 adet büyük boy domates
1 diş sarımsak (Arzuya göre)
Baharat (kırmızı toz biber, karabiber, kekik, kuru nane, kimyon)
Tuz
Üzeri için yoğurt

Tarif

1. Tüm sebzeleri minik minik küpler halinde doğruyoruz ve (domatesler hariç) kızartıyoruz.
2. Zeytinyağını koymuş olduğumuz tencereye domatesleri alıp üzerine bir miktar tuz, baharat ve rendelenmiş sarımsağı ekleyerek pişmeye bırakıyoruz.
3. Kızarttığımız sebzeleri başka bir tencereye alıp 7-8 dakika kavuruyoruz.
4. Sos haline gelmiş domatesi alıp sebzelerin üzerini tamamen ve eşit olarak kaplayacak şekilde yayıyoruz.
5. Malzemelerin hizasına gelecek kadar su koyup pişmeye bırakıyoruz.
6. 5-6 dakikada bir kontrol ederek suyu azalmışsa ilave ederek 15-20 dk pişiriyoruz.
7. Servisten önce üzerine yoğurt ve arzuya göre nane veya maydanoz serpiyoruz.

Afiyet şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder