Yoğurtlu Arpa Şehriye Salatası

Geçen gün kahvaltıya şöyle serin ve hafif bir şey yapsam diye düşündüm. Makarna olmazdı, havucu da başka bir formda kullandığımdan tarator yapmak istemedim. Sonra arpa şehriyelere takıldı gözüm. Anneme nasıl olur dedim, falanca benzer bir şey yapmıştı dene bakalım dedi. Kolları sıvadım.

En çabuk olan yemeklerden biri makarnadır. Bu yüzden öğrenciler tarafından da çok tutulur. Arpa şehriye de makarna gibi olur dedim ama beni şaşırttı ve on dakikada pişti. Çorbadan pay biçmem gerekirdi ama işte. Neyse tecrübe etmiş oldum, öğrenci evinde kalan arkadaşlarım için de daha çabuk bir şey bulmuş oldum (sanki elektriği icat ettim) :)

Dumanı Tüten Bisiklet

Gelelim tarife:

Malzemeler

-½ paket arpa şehriye
-Tuz

Üzeri İçin

-Yoğurt
- 1 yemek kaşığı tereyağ
-Kırmızı Biber
-Maydanoz

Yapılışı:

1- Arpa şehriyeleri tavaya koyduğumuz yağda 2-3 dakika kavuruyoruz.
2- Renkleri değişmeden altını kapatıp 1-2 dakika soğumaya bırakıyoruz.
3- Üzerine bir bardak soğuk su döküp (şehriyelerin üzerine çıkacak kadar) tekrar ocağa alıyoruz.
4- Kaynamaya başlayınca tuzunu ekleyip, gerekiyorsa biraz daha su ilave ediyoruz.
5- Suyunu çekince altını kapatıp ılıması için bırakıyoruz.
6- Yoğurdu bir kaba alıp iyice çırpıyoruz, eğer istiyorsak biraz tuz ilave ediyoruz.
7- Hafif ılımış şehriyenin üzerine yoğurdu da ekleyip karıştırıyoruz.
8- Yağ tavasına tereyağı alıp üzerine çok az zeytinyağı damlatıyoruz.
9- Yağ kızmaya başlayınca kırmızı biberini döküp karıştırıyor ve hemen altını kapatıyoruz.
10- Servisten hemen önce yağı şehriyenin üzerinde gezdirip doğradığımız maydanozları da üzerine ekliyoruz.
11- Afiyet olsun.





0 yorum

Yorum Gönder