Haşhaşlı İrmik Tatlısı

Bir gece yarısı teyzem aradı, bana farklı bir tarif bul, hafif olsun, güzel olsun hem de çok uğraştırmasın dedi. O tarif defteri senin, bu site benim gezerken sonunda bu tarifi buldum. Tatil gelip eve dönünce bir iftar davetinde denedim, derken annem beğendi, misafirler tarifini aldı, bana da tatlı bir yorgunluk düştü.

Dumanı Tüten Bisiklet

Malzemeler

250 gr. tereyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı sıvı yağ
2  yumurta (1 akı üzerine)
1 paket kabartma tozu
Aldığı  kadar un

Üzeri İçin:1 su bardağı haşhaş
1 yumurta akı

Şerbeti:

3 bardak su
3 bardak şeker
Birkaç damla limon

Tarifi
1. 3 bardak şeker ve suyu  tencereye alıyoruz, kaynamaya başlayınca 10 dakika daha kaynatıp altıı kapatıyoruz, kapatmadan hemen önce birkaç damla limon sıkıyoruz.
2. Önce tereyağı ve şekeri karıştırıyoruz ardından diğer malzemeleri  ekleyip hamuru yoğuruyoruz.
3. Hamur yumuşak bir kıvam alınca ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve ortalarına badem ya da fıstık yerleştiriyoruz.
4. Yuvarladığımız parçaları önce yumurta akına, sonra haşhaşa bulayıp yağlı kağıt sermiş olduğumuz tepsiye yerleştiriyoruz ve 180 derecede hafifçe kızarana kadar pişiriyoruz.
5. Fırından çıkardığımız tatlıları, ilk  sıcaklığı geçince, soğuyan şerbeti üzerine gezdirip  2 saat kadar dinlendirip servis yapıyoruz.
Şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder