Ratatouille (Confit Byaldi)



2007 yılında en iyi animasyon ödülünü Ratatouille adlı bir animasyon film almıştı. Ev ahalisiyle birlikte oturup keyifle izlemiş, yapılan tüm yemekleri aklımızın bir kenarına yazmış, en çok da filme adını veren Ratatouille (Ratatuy)u sevmiştik. O gün bugündür ben bu yemeği yapmayı kafama koymuştum. Ama işte o kadar hızlı davrandım ki yedi yıl sonra ancak yapabildim!

Dumanı Tüten Bisiklet
Ramazanda annem mutfağı genel olarak bize bıraktığından bu akşam ne yapıyorsunuz diye sorunca şöyle bir düşündüm ve Ratatuy cevabını verdim. Sonrası ne kadar Fransızca, İngilizce, Türkçe Ratatuy tarifi varsa araştırdım. Herkes kafasına göre bir şeyler yapmış, ortada net bir tarif yok. Sonuçta yemeğin orjinalinin basit bir yemek olduğunu ve bu versiyonun film için Thomas Keller tarafından uyarlandığını öğrendim. (Yemeğin geleneksel versiyonunun adı bizim meşhur imambayıldıdan esinlenildiği için "Confit Byaldi"ymiş meğer.) Öyle olunca şefin tarifini denemeye karar verdim. Tabi biraz değişiklik yaptım. Evde sarı kabak olmadığı için dolmalık ve yemeklik olmak üzere iki ayrı kabak kullandım. Biber yiyemediğim için de biberli kısımları çıkarttım. Sonuç ev ahalisi tarafından beğenildi. Hem şık hem hafif oldu.




Dumanı Tüten Bisiklet
Malzemeler

1 adet büyük boy veya 2 adet orta boy patlıcan
2 adet orta boy kabak
3 adet küçük boy+3 adet orta boy domates
1 adet orta boy soğan
2 adet yeşil biber (ben kullanmadım ama tarifte var)
1 adet közlenmiş kırmızı biber
1 diş sarımsak
Kuru kekik, nane, kırmızı biber, karabiber, kimyon
Zeytinyağı

Tarifi

1. İnce ince doğradığımız soğanları zeytinyağında kavurup üzerine küp küp doğranmış domatesleri, (ardından kullanacaksak çekirdekleri ayrılmış kırmızı biber ve yeşil biberi küçük küçük doğrayarak) ekliyoruz.
2. Domatesler erimeye başlayınca tuz ve baharatları ekleyip bir-iki dakika sonra kapatıyor ve yemeği yapacağımız kabın tabanına eşit olarak döküyoruz.
3. Patlıcan, kabak ve 3 küçük boy domatesi ince yuvarlak dilimler halinde kesiyoruz. (Fotoğrafta biraz kalın çıkmış ama oldukça ince olmalı, özellikle patlıcanlar)
4. Kesmiş olduğumuz yuvarlak dilimleri sırasıyla spiral şekilde sosumuzun üzerine diziyoruz.
5. Bir kasede 5 kaşık zeytinyağı, iki çay kaşığı kekik, bir çay kaşığı karabiber ve bir tutam tuzu karıştırıp yemeğimizin üzerinde gezdiriyoruz.
6. Yemeğimizin üzerini folyoyla kapatıp 250 derecelik fırında ilk yirmi dakika folyoyla, sonrasında folyoyu çıkartarak 50-60 dakika (üzeri kızarana dek) pişiriyoruz.

Afiyet şifa olsun.

                                 Bu da Remy'nin Ratatuy'u ile benim Ratatuyum :)

Dumanı Tüten Bisiklet




0 yorum

Yorum Gönder