Zeytinli Tereyağlı Humus

Değişik bir şeyler denesem ama uğraştırmasa, yaz ve Ramazan için ağır gelmese, ekşili olsa diye planlar kuruyordum kafamda. Bir yandan da sevdiğim tarif sitelerinde geziyordum ki Refika'nın humus tarifini gördüm. Önce bir üşendim, iftara az vardı ve artık susuzluk had safhadaydı. Sonra dedim ki, kalk Erva zaten buzlukta haşlanmış nohutun var. Böylece mutfağa girdim ve ilk kez humus denedim. Tarifte birkaç ufak değişiklik yaptım haliyle, sonuç da güzel oldu.   



Dumanı Tüten Bisiklet

Malzemeler


800 gr. nohut
- 4 diş sarımsak
- 200 gr. tahin
- 1 çay bardağı sıkılmış limon
- 4 çorba kaşığı zeytinyağı 
- 1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ
- 2 çay kaşığı kırmızı toz biber
- 2 çay kaşığı sumak
- 3 çay kaşığı kimyon
- 6-7 adet yeşil zeytin


Tarif

1. Haşlamış olduğumuz nohutun kabuklarını pirinç kabında yıkayıp biraz bekletmek suretiyle ayırıyoruz.
2. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğruyoruz.
3. Tüm malzemeleri (baharatlar hariç) ve limon suyunun yarısını kıvama gelinceye kadar rondodan geçiriyoruz.
4. Bir kaseye alıp baharatları ve limon suyunun kalan yarısını ekleyip karıştırıyoruz.

Afiyet şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder