Gribe Karşı Önlem: Zencefilli Bal Şerbeti

[For English]

Çocukken çok sık hastalanan bir yapım yoktu, ama kış gelince illaki bir kere hasta olurdum. Olunca da baya tesirli olduğumdan babam hastalık emarelerini görünce mutfağa girer ve bana/bize limonlu bir bal şerbeti yapardı. Nezle/soğuk algınlığı/grip/boğaz ağrısı/enfeksiyon farketmez, o şerbet mutlaka yapılır ve içirilirdi. Açıkçası ne balla ne de limonla bir sorunum olmadığından zorla değil severek içer, babam kendisine yahut diğer kardeşlerime yaptığında hasta olmasam bile içmek isterdim bazen.

Evden çıkıp yurtta kalma vakti geldiğinde babamın bu alışkanlığını yurtta hem kendim hem de çevremdekiler için devam ettirdim. Öyle ki bir noktadan sonra hasta olanların uğrak yeri gibi bir şey olmuştum. Çünkü bu muhteşem karışım zencefille birleşince -şayet çok çok ağır bir vak'a değilseniz- derleyip topluyor, enerji veriyor. Mide üşütmesi gibi durumlarda ise midenin rahatlamasına yardımcı oluyor. Sizin anlayacağınız adeta her derde deva. Gerçi babamın elinden baldıran zehri içsem bana yine şerbet gibi gelebilir o da ayrı bir mevzu. :)

zencefilli bal şerbeti alternatif tıp
Tarife gelecek olursak çok basit:

Malzemeler

1 adet limon
2 tatlı/yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı zencefil

Tarifi:

1. Zencefili bir bardağın içinde balla tamamen karıştırıyoruz.
2. Üzerine mevsime göre kışsa sıcak yazsa ılık/soğuğa yakın su ekleyip özdeşleşene kadar karıştırıyoruz.
3. Nane yaprağıyla tatlandırabilirsiniz.

Hepsi bu kadar.

Şifa olsun :)



0 yorum

Yorum Gönder