15 Dakikada Hazır: Kekikli Fırın Mantar

Yurtta yaşadığımdan daha önce bahsetmiş olmalıyım. Biraz damak tadı, çokça yeşil biber alerjisi, biraz da derslerimin yemek saatinden çok sonra bitmesi sebebiyle yemeğimi sık sık kendim hazırlamak durumunda kalıyorum. İmkanlar haliyle çok geniş değil. Ama bir buzdolabı, bir mutfak dolabı, bir mikrodalga fırın ve kettle var en azından. İnsanın içinde az buçuk istek epeyce de açlık hissi olunca yetiyor da artıyor bile inanın.

Mikrodalga fırın evde kullandığımız bir alet değil. Zararları sebebiyle almamaya da kararlıyız galiba. Fakat insan mecbur kalınca eli ayağı oluyor ister istemez. Pratikliği de cabası tabi. Bu tarif de mikrodalga maharetiyle hazırlanıp afiyetle denenmiş bir tarif. Onu baştan söylemeliyim.

Bir-iki hafta önce yurttan bazı arkadaşların mantar aldığını görünce epey bir şaşırdım. Neden, nasıl falan derken baktım mantar+tuz+zeytinyağı üçlüsünden gayet güzel bir yemek çıkmış ortaya, aklımda tuttum. Fakat daha o andan itibaren nasıl çeşitlendirilebilir diye düşünmeye başladım ve birikenlerden ortaya bu çıktı. Dün akşam Pinterest'te rast geldiğim bir mantar tarifinden de ilham alarak ortaya bir şeyler çıkarttım. Umarım beğenirsiniz.


Malzemeler

½ kg mantar

1 diş sarımsak (dövülmüş)- isteğe bağlı-

½ limonun suyu (taze sıkılmış)

2 çay kaşığı dağ kekiği (kuru)

2 çay kaşığı tuz

çay kaşığı kırmızı biber (toz)

3 yemek kaşığı zeytinyağ

çay kaşığı kaşığı tereyağ



Tarif

1. Mantarları iyice yıkayıp doğrama tahtasına alıyoruz ve ortadan ikiye böldükten sonra saplarıyla birlikte dikey olarak ½ cm kalınlığında doğruyoruz.

2. Bir kasede tereyağ dışındaki tüm malzemeleri karıştırıyoruz.

3. Mantarları pişirme kabına alıp üzerine hazırlamış olduğumuz karışımı gezdiriyoruz ve mantarları karıştırarak harmanlıyoruz.

4. Tereyağını minik parçalar halinde kabın her yerine bölüştürüyoruz ve fırına yerleştiriyoruz. Mikodalga ise 6,30-8 dk (mantarın pişme durumuna göre eksilip artabilir, 6. dakikadan itibaren kontrol edin) fırında ise 15-20 dk pişiriyoruz.

5. Fırından çıkarttıktan sonra arzu ederseniz üzerine kaşar da rendeleyebilirsiniz.

Afiyet şifa olsun. :)

0 yorum

Yorum Gönder