Sahurda Bruschetta (İtalyan Mutfağı)

Şöyle bir bakıyorum da blogu salmışım internete Mevlam gözete, Önce derslerin yoğunluğu, sonra bilgisayarımın bozukluğu derken el atamadım buralara. Eve döner dönmez Ramazanla müşerref olunca sahur telaşesi de başladı haliyle. Bir-iki derken midelerimiz Ramazanla küçülünce  ekmekler evde birikmeye, bayatlamaya başladı. Nereden geldiyse aklıma bruschetta yapmak geldi. Annem adını duyunca "uğraşma antin kuntin şeylerle" der diye hiç haber vermeden hazırlayıp sahur sofrasına getirdim. Ev halkı o kadar beğendi ki o günden sonra 3-4 kez daha istediler. Hazır bu kadar sevilen, lezzet veren ve kolayca hazırlanan bir sahur yemeği bulmuşken bloga dönüşü de onunla gerçekleştireyim dedim. Tarif aslında İtalyan mutfağında iştah açıcı olarak servis edilen bir aperitif. Yalnız kızarmış ekmek üzerine taze içle servis edildiği gibi pişirilerek de sunulabiliyor. Ben tabi ister istemez kendimden de bir şeyler kattım tarife ve ortaya bizim usul bruschettalar çıktı.


Malzemeler

1 bütün somun ekmek
2 adet domates
50 gr. beyaz peynir
50 gr. rendelenmiş kaşar peynir
1/4 demet maydanoz
1/4 demet nane
1/4 demet dereotu
(Veya 2 çorba kaşığı doğranmış taze fesleğen)
10 adet siyah zeytin 
1/3 kase zeytinyağı
3 çay kaşığı kırmızı biber
2 ç.k karabiber
1 ç.k. kimyon
2 ç.k. kuru kekik

Tarif

1. 1 ekmeği ince dilimler halinde kesiyoruz ve yağlı kağıt yerleştirdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.
2. Orta büyüklükte bir kasede zeytinyağı ve baharatları karıştırıp elde ettiğimiz harcı fırça yardımıyla ekmeklere sürüp kalanını ayırıyoruz.
3. Domateslerin kabuğunu soyduktan sonra küp küp doğruyoruz. 
4. Beyaz peyniri oldukça minik küpler halinde doğradıktan sonra domateslere ilave ediyoruz. (Peynir tercihinize kalmış, dilerseniz yalnız beyaz peynir yahut sadece kaşar kullanabilirsiniz.)
5. Rendelemiş olduğumuz kaşar peynirin yarısını ve ince ince doğramış olduğumuz yeşillikleri de üzerine ekliyoruz.
6. Çekirdeklerini çıkarmış olduğumuz zeytinleri de doğrayıp ekledikten sonra baharatlı zeytinyağlı harcın kalanını malzemelerin üzerine döküyoruz ve harmanlıyoruz.
7. Hazırlamış olduğumuz karışımı ekmeklerin üzerine paylaştırıp 180 derecede ekmekler kızarıncaya dek pişiriyoruz (15-20 dk)

Ben yaparken bu malzemeleri tercih ettim ancak siz domates, peynir ve yağınız olduğunuz sürece istediğiniz şekilde yapabilir, kendi zevkinize göre ilaveler veya çıkarmalar yapabilirsiniz. Yani bu üç ana malzeme dışında her şey tercihinize kalmış. Afiyet şifa olsun :)





0 yorum

Yorum Gönder