Bayram Özel: Tatlılar Geçidi

Biraz geç kaldım ama önümüz kurban, bu sefer lazım olmazsa gelecek sefer lazım olur dedim, tatlıları bir araya topladım. Ben hamaratımdır, baklava açmam lazım diyene de, aman uğraşamam kolay olsun diyene de çare var. Yazması benden, yapması sizden, afiyet olsun şimdiden!


Bayram Topları


Önce kolaydan başlayalım. Benim işim çok ama misafiri de boş göndermek olmaz, kolayından ağız tatlandıracak bir şey olsun yahut bana bir tatlı az gelir yanına ufak küçük bir şeyler lazım diyenlerdenseniz, bu tarif sizin için geliyor, labneli Bayram Topları.





Bayram Topları 2


Ben labne sevmem, daha kolay daha basit olsun yahut evde yok şimdi markete kim gidecek derseniz diye araya bir şerh düşüyorum: Rengarenk Çikolata Topları






İngiliz Keki (Sürpriz Kek)


Almanya'dan eltim, Birleşik Krallık'tan yengem gelecek diyenlere adı da kendisi gibi British bir tarif, üstelik görüntüsü de tadı kadar hafif, ayol bunun kalorisinden ne olacak nevinden bir tatlı: İngiliz Keki.






İrmikli Nihavend Tatlısı



Tatlı diye girdik hala bizi aperatifle oyalıyor diyenler sabretsin, geliyoruz. Her türlü sofraya yaraşacak, damaklarda unutulmayacak bir lezzet bırakacak tatlı denince aklıma gelen ilk tatlı İrmikli Nihavend Tatlısıdır. (Çok sevdiğimden adını da en çok sevdiğim makamlardan biriyle taçlandırdım.) Çok vakit de almıyor üstelik, deneyen pişman olmuyor.






Haşhaşlı İrmik Tatlısı


Farklı renklere ve lezzetlere gönül kapıları açık olanlar için geliyor sıradaki tarif: Haşhaşlı İrmik Tatlısı. Şerbetini tam kıvamında çekmiş hamurunun tadında erirken tatlı tatlı çıtırdayan haşhaşlarıyla damağınızda hoş bir tat bırakmaya, misafirleri şaşırtmaya aday.





Hintpare


"Bazıları kurabiye sever!" Bir saniye, bu slogan böyle değildi. Ama olsun, ziyanı yok, böyle de güzel oldu galiba. Sofrada kurabiye görüntüsünden vazgeçemeyenlere Asya havasında bir şerbetli tarif: Hintpare





Gül Baklava


Her milli sevincimizde beraber balkona bayrak astığımız Salih Beyamca için bayrağı neyse, tatlılar için de elde merdaneyle çarşaf çarşaf açılan ev baklavası odur. Şayet ardından karınca duası okunabiliyorsa da o tatlı olmuştur. Beklediğinize değsin, evler nişasta kokusuyla buluşsun diye: Gül Baklava.


Canlar cânânını bulsun, bayram o bayram olsun! Hayırlı bayramlar!

0 yorum

Yorum Gönder