Mis Kokulu Günler: Reyhan Şerbeti

Reyhan Şerbeti- Traditional Drinks

                Geçen Ramazan eve gittiğimde annem sofraya bir içecek servis etti. Berrak, hoş renkli, ferahlık yayan bir kokuyla içimi açan bir şey, ama ne? Önce annemin adeti olduğu üzere kompostoları karıştırıp yeni bir çeşit elde ettiğini düşündüm. Tahmin yürütmeye çalışırken annemle kardeşim de kendi aralarında bilecek/bilemeyecek muhabbeti yapıyorlardı. Neticede bilemedim çünkü daha önce hiç tatmadığım bu lezzet reyhan şerbetiydi. Çok beğenince bir sonraki seferde ben yapmak istedim, bir kere öğrenince de arkası kesilmedi. Markette reyhan buldukça adeta stok yaptım, çevremdeki herkesi de bu güzelliğe müptela ettim. Neden şimdiye dek bloga eklemediğimi bilmiyorum ama geç de olsa telafisi mümkün. Unutmadan reyhanın bugünlere Osmanlı saray mutfağından geçerek geldiğini de ekleyelim ama öyküsünü bir başka yazıya bırakalım. Hayırlar feth ola, şerler def ola, cümle muhibbâna afiyet şifa ola.
osmanlı şerbetleri reyhan şerbeti

0 yorum

Yorum Gönder