Köfteli Soslu Spagetti (Young&Hungry)

Yemek filmleri eskiden beri favorim olmuştur. Geçenlerde bir filmle ilgili bir şeyler bakarken, bu kadar yemek filmi var da dizisi yok mu şöyle yakın zamanlı dedim, bir göz attım ve bu sezon başlayan bir dizi çıktı karşıma. Young&Hungry. Diziyi genel itibariyle beğenmedim ama birkaç bölümüne göz attığımda bu tarife denk geldim. Ertesi gün ikindi vakti acıkınca neden olmasın deyip mutfağa girdim. Şimdi altı üstü makarna esasında diyebilirsiniz, ama zaten makarna dediğin farkını sosuyla belli eder. Ben denedim sevdim, sizin de sevmenizi umuyorum.

Tarifte köfteler biraz daha büyüktü ama ben her zaman kibar olandan yanayım. Ayrıca eklemek yerine de sosun içine dahil ettim, böylesi daha şık oldu.

köfteli-spaghetti

Malzemeler

1 paket spagetti makarna
3 adet orta boy domates
14-15 adet minik köfte
1 adet küçük soğan (bütün olarak koyulup pişince alınacak)
1/4 demet maydanoz(ince doğranmış)
8-10 yaprak taze nane (ince doğranmış)
2-3 adet kuru defne yaprağı
4 çay kaşığı kırmızı toz biber
2 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı kimyon
2 çay kaşığı kuru nane
2 çay kaşığı zahter

Tarif

1. 1 paket spagettiyi haşlıyoruz, üzerine bir bardak soğuk su döktükten sonra süzüyoruz.
2. Küp küp doğradığımız domatesleri, tuzu ve soymuş olduğumuz bir adet küçük soğanı bütün olarak zeytinyağını kızdırmış olduğumuz tavaya alıyoruz.
3. Domatesler erimeye başlayınca baharatları ve yeşillikleri ekliyoruz.
4. En son köfteleri ekleyip birkaç kez çevirdikten sonra altını kapatıyoruz.
5. Servis için spagettiyi tabağa alıp üzerine sosu ekliyoruz.

Şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder