Kuşbaşılı Ali Nazik (Gaziantep Yöresi)

Ali Nazik esasında zor bir yemek değil. Öyle çok uğraştıran bir tarafı da yok. Fakat şık ve bir et yemeği için çok ağır da değil. Ali Nazik'i güzel ya da çirkin kılacak olan unsur etinin tam kıvamında olması. Biz tüm yemeklerde dana etini tercih ettiğimizden bu yemekte de dana eti kullandım. Burada aklınıza hemen "dana eti pişmez ki canım?!" gibi cümleler gelebilir, ancak işin aslı öyle değil. Şuracıkta bu işin aslını astarını anlatmıştım.

Benim ilk Ali Nazik denememin hikayesine gelecek olursak, biraz karışık. İşin aslı uzun süredir annemi denemek için ikna etmeye çalışıyordum ama annem eti belki ziyan ederim diye düşündüğünden mevzuya mesafeli yaklaşıyordu. Benden başka kimsenin evde olmadığı ve dolapta yemeğin bulunmadığı bir gün telefonda annemi ikna edip mutfağa girdim. Tüm Ali Nazik tariflerini okuduktan sonra annemin bana öğrettiği yöntemleri, kendi zevklerimi ve asıl tarifi harmanlayıp ortaya güzel bir yemek çıkarttım. Akşam ev halkının beğenisine sunup geçer notu da alınca, evimizin menüsüne bir Gaziantep yemeği daha eklemiş oldum. :)



dumanı-tuten-bisiklet
Kuşbaşılı Ali Nazik


Malzemeler

250 gr. kuzu/dana kuşbaşı
2 yemek kaşığı salça (1 kaşık domates 1 kaşık biber)
1 adet orta boy soğan
3 adet büyük boy patlıcan (közlenmiş)
1 diş sarımsak
1 kase yoğurt
1 yemek kaşığı tereyağ
Baharat

Tarif

1. Kuşbaşı doğranmış olan etimizi tencereye alıyor ve yüksek ateşte çevirerek suyunu bırakana kadar kavuruyoruz. (Yağ koymuyoruz.)
2. Et suyunu verip daha sonra tekrar çekince ince ince doğramış olduğumuz soğanları ve zeytinyağını ekleyip kavuruyoruz.
3. Soğanların kavrulmasına yakın bir tabakta bir miktar suyla açmış olduğumuz salçayı ve baharatları ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.
4.Kavrulunca üzerine çıkacak kadar su ve tuz ilave edip ağzını kapatıyor ve pişmeye bırakıyoruz. (Et istediğimiz yumuşaklığa gelip pişene dek bu işlemi tekrarlayabiliriz.)
5. Közlenmiş patlıcanlarımızı küp küp doğruyoruz.
6. Bir kasede çırpmış olduğumuz yoğurda rendelenmiş (dövülmüş) sarımsağı ve bir tutam tuzu ekleyip iyice karıştırıyoruz.
7. Patlıcanları yoğurtla harmanlayıp servis tabağımızın zeminine yayıyoruz.
8. Servisten hemen önce iyice pişmiş olan etimizi beğendinin üzerine alıyoruz.
9. En son tavada kızdırmış olduğumuz kırmızı biberli tereyağını üzerinde gezdirip servis yapıyoruz.

Arzuya göre üzerini yeşillikle süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.







0 yorum

Yorum Gönder