Zeytinyağlı Kabak Dolması


Baştan söylemek lazım, kabak dolmasında hiç iddialı değilim. Ne yaparsam yapayım teyzemin kabak dolması gibi olmaz gibime geliyor. Yine de o lezzeti sık sık özlediğimden yapmaktan geri de kalamıyorum. Tarif aynı tarif de lezzet aynı mı bilemiyorum. :) 

Teyzem normalde yemeklik kabak kullanarak yapar dolmayı, ancak ben dolmalık kabağın memleketinde yaşadığımdan elbette ki onu tercih ettim. Lafı gelmişken dolmalık patlıcan ve kabağın apayrı bir lezzet olduğunu da söylemek gerek. Buraya taşınmadan önce böyle düşünmüyordum ama şimdi alışverişte bir yemeklik bir dolmalık diye ayırıyorum.

Zeytinyağlı Kabak Dolması



Malzemeler:

10 adet dolmalık kabak 
3 su bardağı pirinç
1 adet küçük soğan
2 adet orta boy domates
Salça
Baharat (Karabiber, Kırmızı biber, kimyon, nane, kekik... )
Nar ekşisi&Limon (Mayhoş tatları seviyorsanız)



Hazırlanışı:


1. Soğanı ince ince doğradıktan sonra kavuruyoruz, üzerine salçasını ilave edip biraz karıştırdıktan sonra domatesini, baharatları ve tuzu ilave ediyor ve pişene kadar kavuruyoruz. 
2. Domatesler piştikten sonra daha önce yıkadığımız pirinçleri tencereye alıyoruz. -Neredeyse tencereye yapışacak- kıvama gelene dek kavuruyoruz. (Ekşi seviyorsak yarım limonu ve nar ekşisini döküp karıştırıyoruz)
3. Kabakların bereli yerlerini alıp dolmalık kabaksa ikiye, yemeklikse üçe bölüp, altlarını yarım cm kalınlığında bırakıp içlerini boşaltıyoruz ve hafifçe tuzluyoruz.
4.  Hazırlamış olduğumuz içi kabakların ağzında birer cm boşluk kalacak şekilde dolduruyoruz.
5. Bir domatesin kabuklarını soyup, kabakların ağzını kapatabilecek büyüklükte yeterli sayıda kesiyoruz ve dolmaların her birinin üzerine koyuyoruz. (Kahvaltı için doğradığımız büyüklükte olabilir.)
6. Tencereye, dik olarak yerleştirdiğimiz kabakların yarısının biraz üzeri hizasına gelene kadar su ekleyip ateşe koyuyoruz. Su yeterli gelmezse ilave ediyoruz. 35-40 dk kadar pişiriyoruz.

Afiyet şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder