Bahçeyi Sofraya Getirir: Otlu Krep


Merhaba


Eski bilgisayarımla geçen uzun ve yorucu zamanlar sebebiyle buralara hiç uğrayamamıştım. Zira kendileri artık fotoğraf yüklemekmiş, blog eklentilerini kaldırmakmış, şuymuş, buymuş uğraşamayacak hale gelmişti. Bir gün tamamen iflas etti ve yüzlerce fotoğraflık yemek arşivi de kendisiyle birlikte uykuya geçti. Dolayısıyla buralara dönmem de zaman aldı.

kalp dostu krep, sebzeli akıtma, sebzeli krepDün akşam çaya çok sevdiğim bir misafirim vardı ama evle uğraşırken mutfağa vakit kalmadı. Ben de hızlıca çözüm üretmek adına çok sevdiğim sebzeli muffinden yaptım (ki onun tarifini eklediğimi sanıyordum ama yanılmışım, en kısa sürede eklenecek inşallah). Hazırladığım harcı kalıba dökerken misafirim geldi ve harç kalıba fazla geldiğinden kalanıyla ilgilenmeye fırsat bulamadan öylece bir kenara kaldırmak durumunda kaldım. İsraf oldu, fırına da atamadım diye düşündüm durdum, sonra aklıma kahvaltı için parlak bir fikir geldi ve sabah ilk iş denemek üzere huzurla yattım yerime.

Sabah kahvaltı için mutfağa girdim ve kapalı bir kaba alıp buzdolabına kaldırdığım harcı çıkardım. Krep kıvamına gelmesi için yavaş yavaş süt ekleyip çırptım. İstediğim kıvama gelince de tavada ara ara minik yağ ilaveleri yapmak suretiyle oldukça hafif bir şekilde pişirdim. Zaten yeşilliğin her türlüsüne bayılan, her fırsatta yemeklere dahil etmeye çalışan bir insan olduğumdan otlu krep benim için daha tatmadan geçer not almıştı. Sonuç da gayet güzel oldu, hatta kahvaltıda arkadaşım "bu sade krepten çok daha güzel" diyerek içimi bir kat daha rahatlattı. Böylece sizlerle gönül rahatlığı ile paylaşmaya karar verdim.

Epeyce gevezelik ettin ama sebzeli muffinin tarifi ortada yok, e elde artan harç da yok, nasıl tadacağız bu güzelliği diyorsanız hemen anlatıyorum. :)


otlu krep, yeşillikli krep, sağlıklı kahvaltılık
Malzemeler

1 yumurta
1 su bardağı süt
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı lor peyniri/rendelenmiş beyaz peynir
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1/4 demet maydanoz
1/4 demet dereotu
2 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kuru kekik/fesleğen
1 çay kaşığı tuz

Tarifi

1. 1 yumurtayı mikser yardımıyla köpürene kadar çırpıyoruz. (Şayet mikseriniz yoksa veya uğraşmak istemiyorsanız çırpıcı veya çatal da kullanabilirsiniz).
2. Çırptığımız yumurtaya önce sütü, daha sonra da bir kapta eleyip karıştırdığımız un, kabartma tozu, tuz ve baharatları ekliyoruz.
3. Ayıklayıp yıkadıktan sonra ince ince doğradığımız maydanoz ve dereotunu ardından peyniri (şayet lor peyniriniz yoksa veya sevmiyorsanız arzu ettiğiniz herhangi bir peyniri kullanabilirsiniz) bu karışıma ilave edip güzelce çırpıyoruz.
4. Hazırladığımız karışım olabildiğince pürüzsüz hale gelince krep tavasını ısıtıp harcımızdan döküyoruz. Bir yüzü piştikten sonra tavaya çok az yağ sürüp diğer yüzünü de pişiriyoruz. Her seferinde bu işlemi tekrarlıyoruz. Son postayı da tavaya aldıktan sonra bahçeyi soframıza taşıyan otlu krebimiz hazır. :)
5. Servis yaparken içine maydanoz, zeytinyağı ve baharatla harmanlanmış lor peyniri veya krem peynir ekleyebiliriz.

Afiyet şifa olsun.


0 yorum

Yorum Gönder