İftarda Yürek Ferahlatan: Lime Aromalı Soğuk Çay



Limonlu İce Tea
Ülkece soğuk çayla (ice tea) tanışmamız belki çok eski değil ama bu tadı çabuk sevdiğimiz ve bazılarımızın sanki asırlardır tüketiyormuşçasına bağımlısı olduğu bir gerçek. Benim içinse bir bağımlılık olmaktan çok uzak olmakla birlikte ara ara zevkle tükettiğim bir içecek. Fakat bu eskiden böyle değildi. Doğrusunu söylemek gerekirse hazır gıdalarla ve özellikle hazır içeceklerle pek aram olmadığından soğuk çaya da biraz mesafeliydim. Bir gün evde tek başımayken fazlaca demlediğim çayın ziyan olmasına gönlüm elvermediğinde aklıma "Evde soğuk çay yapabilir miyim?" sorusu düştü. Önce tarifleri araştırdım sonra birbirini takip eden günler boyunca çeşitli denemeler yaptım. En sonunda sevdiğim tadı yakaladım ve böylece ideal tarifime de ulaşmış oldum. Umarım beğenirsiniz.





Limonlu Soğuk ÇayMalzemeler

250 ml. demlenmiş siyah çay
250 ml. soğuk su
2,5 çorba kaşığı toz şeker 
1 adet lime (yoksa limon da olabilir)
Buz küpleri

Tarifi

1. Bir sürahi veya kaba aldığımız 250 ml demlenmiş çaya 2,5 çorba kaşığı şekeri ekleyip eriyene kadar karıştırıyoruz.
2. Çayın üzerine bir limenin kabuğunu en ince ayarda rendeleyip ekledikten sonra; kabuğunu soyduğumuz limenin ikiye bölüp yarısının suyunu sıkıyor, yarısını da orta kalınlıkta doğrayarak karışıma ilave ediyoruz.
3. 250 ml. suyu da ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Bir süre buzdolabında beklettikten sonra (veya suyunuz yeterince soğuksa bekletmeden) buz ekleyip servis yapıyoruz.

Afiyet şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder