Yeni Seri: Denemeye Değer mi?

Böyle bir yazı dizisi oluşturmaya ilk kez karar verdiğimde oldukça lezzetli bir tarifi denemiştim ve tarifin gerçekten iyi olduğunu sadece bazı oranların değiştirilmesi gerektiğini düşünüyordum. Tarifi yapmadan önce ise içinde bolca tereyağı olduğu için basit bir tarife bu kadar tereyağı harcamanın mantıklı olup olmadığını düşünüyordum ama izlediğim videonun altında bununla ilgili bir yorum bulamamıştım.
Bir hafta sonra geçen yıldan beri denemek istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım, bir miktar da denemeye cesaret edemediğim bir tarif için mutfağa girdim. Bir hata olmaması ve fotoğraftaki kadar güzel olması için gramı gramına ölçerek tarifi uyguladım fakat beklediğim gibi olmadı. Her şeyi tarifteki gibi yapmama rağmen istediğim tadı ve görüntüyü yakalayamamıştım. 

Bu iki olay birkaç tarifte daha tekrarlanınca neden olmasın dedim ve internette, tarif kitaplarında veya filmlerde/dizilerde gördüğümüz ama nasıl olacağını kestiremediğimiz tarifler için yeni bir kategori açmaya karar verdim. Çünkü post-gerçeklik çağında yaşayan insanlar olarak devasa bir bilgi yığınıyla karşı karşıyayız ve abartı sosu gün geçtikçe artıyor. Her şeyde olduğu gibi yeni bir yemek tarifi bakarken de bu güvenilirliği test edilmemiş bilgi yığını ve abartıyla karşılaşıyor ve kendimizce bir süzgeçten geçirmeye çalışıyoruz. Amacım bu eleme sürecinde tecrübemi paylaşmak ve kendi adıma denediğim tariflerin harcadığım zamana, emeğe ve malzemeye değip değmeyeceğini anlatmak. Maksat birbirimize hayrımız dokunsun. :)

Daha önce film ve dizilerde görüp denediğim yemekler için (Film-Yemek Kategorisi için tık) bir kategori açmıştım, bu yeni seriyi onun genişletilmiş bir devamı olarak da düşünebiliriz. 

Umarım düşündüğüm kadar işe yarar bir seri olur ve hep birlikte bir cevap bulabiliriz, acaba "denemeye değer mi?".

Not: Yemek tariflerini yine blogun Instagram hesabından (ascibisiklet) paylaşmaya devam edeceğim ama bu seri için yeni bir hesap açtım, takip etmek isterseniz şöyle buyurun. (denemeyedegermi)

0 yorum

Yorum Gönder