Minik Çıtırtılar: Haşhaşlı Nihavend Tatlısı


Bilen bilir en sevdiğim tatlılardan biri İrmikli Nihavend Tatlısıdır. Hem yapımı kolay hem lezzeti ve tatlılık oranı tam istediğim gibi. O kadar hafif ki çoğu zaman yiyenleri şerbetli olduğuna inandırmak güç. :) Hal böyle olunca ne zaman tatlı yapmak gerekse aklıma bu tatlı geliyor. Geçenlerde çok sevdiğimiz bir misafirimiz için hazırlık yaparken annemin "ne tatlısı yapalım" sorusuna bu sebeple "İrmikli Nihavend Tatlısı" cevabını vermiştim. Annem her seferinde aynı cevabı almaktan sıkılmış olacak ki "Bu sefer başka bir şey yapalım." dedi ama beni vazgeçiremedi. Ben de hem onun gönlünü yapmak hem de kendi isteğimden vazgeçmemek adına bir orta yol buldum: Haşhaşlı Nihavend Tatlısı. Aslında yola çıkarken başka bir versiyon vardı kafamda ama pişirmek üzere fırına doğru giderken bambaşka bir yere varmış olduğumu gördüm. Tarifi oluştururken biraz bizim meşhur tatlıdan, biraz da Haşhaşlı İrmik Tatlısı'ndan yardım aldım. Biraz kafa karıştırsa da sonuç güzel oldu. Dışında irmiğin içinde haşhaşın çıtırtıları tatlının dokusuna sürpriz kattı ki ben en çok bu kısmı sevdim. 



Malzemeler:

Hamuru:

2 yumurta
200 gr. tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı haşhaş
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
3-4 bardak un

Şerbeti:

3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
2-3 damla limon


Üzeri için irmik

Tarifi:

1. Tereyağını ocakta eritip biraz soğumasını bekledikten sonra sıvıyağla karıştırıp geniş bir kaba alıyoruz ve üzerine yumurtaları kırıp karıştırıyoruz. 
2. 2 su bardağı un, kabartma tozu ve karbonatı başka bir kapta eledikten sonra haşhaşı ilave edip karıştırıyoruz.
3. İki karışımı bir kapta birleştirip yoğurmaya başlıyoruz.
4. Unun geri kalanını hamurun kıvamına göre (yuvarlanacak kıvama gelene dek) yavaş yavaş ekleyerek hamura yediriyoruz.
5. Kurabiye kıvamına gelince yuvarlıyoruz ve etrafını irmiğe bulayıp yağlı kağıt sermiş olduğumuz tepsiye diziyoruz. 
6. Yuvarladığımız tanelerin üzerine bir meyve bıçağının tersiyle çok bastırmadan çarpı işareti yapıp 180 derecede fırına veriyoruz. 20-25 dk sonra (üzerleri hafif pembeleşince) çıkartıyoruz. (Fırında çok kalırsa dağılabilir.)
7. Tatlıları fırına verdikten sonra şekeri ve suyu bir tencereye alıp orta ateşte pişirmeye başlıyoruz. Şerbet kaynamaya başlayınca kısık ateşe alıp 15 dk kaynatıyoruz. 
8. Şerbeti ocaktan almadan hemen önce 2-3 damla limon sıkıyor ve altını kapatıyoruz. 
9. Tatlıları fırından çıkarttıktan 8-10 dk sonra (hem tatlılarımız hem de şerbetimiz ılık hale gelince) tatlılarımızın üzerine döküyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz. Şerbeti çekince servise hazır. 

Afiyet şifa olsun.

0 yorum

Yorum Gönder